SZKOLENIE: ESCAPE ROOM

Stworzenie merytorycznego programu dla Volkswagen Poznań - case study

Wyzwanie

  1. Przeprowadzić 6 workshopów w ciągu 2 dni, w każdym workshopie ma wziąć udział jednorazowo około 60 osób, porozumiewających się w językach polskim i niemieckim.
  2. Odbiorcami warsztatu są osoby, którym należy w ciekawy sposób przekazać ściśle określoną wiedzę merytoryczną.
  3. Szkolenie ma mieć interesującą warstwę wizualną, zapewnić rozrywkę, a przede wszystkim spowodować zapamiętanie istotnych informacji.
  4. Do zadań agencji należało: przygotowanie scenariusza escape room we współpracy z Zamawiającym, przygotowanie atrakcyjnej scenografii, nowoczesnego wyposażenia i montaż wymienionych elementów, przeszkolenie moderatorów gry będących przedstawicielami Zamawiającego, przygotowanie wizualizacji pokoi zagadek oraz przygotowanie i przeprowadzenie 3 prób celem przetestowania zastosowanych rozwiązań.

Rozwiązanie agencji:

  1. Przygotowaliśmy 3 „pokoje” zagadek, w każdej grze brało udział około 15 osób, podzielonych na dwie linie fabularne – białą i niebieską, każdego dnia w każdej Sali przeprowadzane były 3 gry.
  2. Napisaliśmy scenariusz – nasz scenarzysta ściśle współpracował podczas spotkań kreatywnych z zespołem Klienta, dzięki czemu powstały niebanalne i merytoryczne zadania dla graczy. Wszystkie zagadki, zadania i instrukcje były dwujęzyczne. 
  3. Nowoczesny wizerunek firmy budowany był dzięki zastosowaniu w grze tabletów, komputerów, TV na którym wyświetlany był podstęp graczy oraz czas pozostały do zakończenia gry.
  4. Drobiazgowe listy kontrolne pozwalały w ciągu 20 minut przygotować obsłudze pokój do ponownej rozgrywki.
  5. W czasie, gdy nasi animatorzy resetowali grę, sprawdzana była wiedza wyniesiona z warsztatu (dzięki quizowi, w którym uczestniczył każdy na swoim telefonie, możliwe było zaangażowanie wszystkich osób i natychmiastowe wyłonienie zwycięzców).

Osiągnięte efekty:

 
  1. Uczestnicy opuścili szkolenie z wiedzą, która jest im potrzebna do dalszej pracy. Dzięki dużemu zaangażowaniu osiągniętemu przez podział grup na małe, 7 osobowe zespoły, każdy uczestniczył aktywnie w przygotowanym szkoleniu. 
  2. Atrakcyjna warstwa fabularna, zaprezentowana na specjalnie nakręconym filmie rozpoczynającym grę, wpłynęła na dobrą zabawę podczas przyswajania wiedzy.
  3. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo gry wydzielając odpowiednie przestrzenie, wyposażając moderatorów w krótkofalówki służące do kontaktu z centrum kontroli oraz zapewniając wyjścia awaryjne z każdej sali.
  4. Zadbaliśmy o komfort graczy przeprowadzając aktywne wprowadzenie do gry, budując odpowiednio duże pomieszczenia i zapewniając doskonały kontakt z moderatorami, którzy uczestniczyli w warsztacie, dobrze znając jego scenariusz.

Ciekawostki

> Stworzenie gry od pierwszego spotkania z Klientem do realizacji zajęło zaledwie 1,5 miesiąca.
> W filmie wprowadzającym wystąpił przedstawiciel naszego Klienta, dzięki czemu Uczestnicy reagowali pozytywnie już od pierwszych sekund spędzonych w pokoju zagadek.
> Gra spodobała się zarówno osobom, które wcześniej brały udział prywatnie z zabawach tego typu, jak i osobom, które spotkały się z „escape room” po raz pierwszy.

Event w liczbach

192

metry kwadratowe - to łączna powierzchania trzech escape roomów

300

łączna liczba Uczestników, którzy wzięli udział w szkoleniu

3

dni prób zapewniły precyzyjny timing każdego wejścia

Kilka słów od nas

Jeśli dotarłeś aż tak daleko czytając ten tekst, to znaczy, że Cię naprawdę zainteresował. Dziękujemy! Opisywane powyżej pokoje zagadek, w całości personalizowane, zrealizowaliśmy na zlecenie Volkswagen Poznań podczas  6. Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej Dostawców Motoryzacyjnych. W swoim portfolio mamy również realizację tego typu nietypowych szkoleń w ramach usług dla branży medycznej, a także liczne escape room’s oparte na naszych standardowych rozwiązaniach, wzbogacone o nawiązania do marki, firmy oraz dedykowane poszczególne zagadki. Porozmawiajmy o Twoim wyjątkowym szkoleniu.

Przewiń do góry